Written by maja

3 zalety stosowania kofeiny – Caffeine Allnutrition

Kofeina jest jednym z najbardziej skutecznych suplementów o najlepiej udokumentowanym działaniu. Oprócz efektu pobudzenia, kofeina ma jeszcze wiele innych zastosowań, dzięki którym może poprawiać zdolności wysiłkowe, przyspieszać spalanie tkanki tłuszczowej i przenosić nasze treningi na wyższy poziom mocy. Oto powody, dla których warto stosować kofeinę:

1.POMAGA W ODCHUDZANIU

Kofeina jest jedną z nielicznych substancji o udowodnionym działaniu termogennym. W przeciwieństwie do pozostałych substancji nie wywołuje groźnych objawów ubocznych i stosowana zgodnie z zaleceniami, jest całkowicie bezpieczna. Działanie termogenne kofeiny objawia się przyspieszoną przemianą materii. Takie działanie pozwala nam na spalenie większej ilości kalorii w ciągu dnia bez dodatkowego wysiłku. Nic więc dziwnego, że z rana tak chętnie sięgamy po kawę.

  1. POPRAWIA KONCENTRACJĘ I OPÓŹNIA ZMĘCZENIE

Kofeina ma niezwykłą właściwość blokowania receptorów w mózgu odpowiadających za odczuwanie zmęczenia. Dzięki temu po zażyciu kofeiny jesteśmy w stanie pracować lepiej, wydajniej i dłużej. Opóźnianie zmęczenia jest efektem bardzo pożądanym również podczas treningu, ponieważ dłużej cieszymy się pełnią sił możemy wykonywać odczuwalnie mocniejsze treningi. To dlatego warto przyjmować ją na 30 minut przed treningiem, ponieważ właśnie po pół godziny kofeina osiąga maksimum swojego działania, które utrzymuje się przez pewien czas.

  1. POPRAWIA ZDOLNOŚCI WYSIŁKOWE

Dzięki temu, że kofeina działa termogennie, w trakcie treningu odczuwamy dodatkowe pobudzenie. Opóźnianie zmęczenia również wpływa pozytywnie na intensywność naszego treningu, jednak kofeina posiada jeszcze dodatkowe właściwości związane z wysiłkiem fizycznym. Przede wszystkim poprawia wykorzystanie tlenu przez wszystkie komórki naszego organizmu, dzięki czemu jeszcze bardziej wzmagany jest efekt opóźniający zmęczenie. Dodatkowo kofeina przyspiesza również akcję serca, co wspomaga ukrwienie mięśni i poprawia ich pracę.

JAK DAWKOWAĆ KOFEINĘ?

Każdy z nas ma inną tolerancję na kofeinę, dlatego dawkowanie należy dobierać bardzo indywidualnie. Optymalne działanie kofeiny notuje się przy dawkach od 3 do 6 mg na kilogram masy ciała, jednak dla wielu osób nawet 3 mg mogą dawać zbyt duże pobudzenie. Z tego powodu dawkowanie kofeiny najlepiej rozpoczynać od najmniejszej możliwej dawki, a następnie zwiększać aż do uzyskania najlepszych efektów treningowych.

Allnutrition Caffeine – KUPUJĘ 

Tekst napisała nasza ambasadorka Magdalena Hajkiewicz 

Udostępnij znajomym...Share on Facebook11Share on Google+0

Dodaj komentarz

Your email address will not be published. Required fields are marked *