Written by maja

5 TOP suplementów dla kobiet

Suplementy diety to bardzo dobre uzupełnienie diety w składniki, których nie jesteśmy w stanie dostarczyć z posiłkami. Nieprawdą jest, że kobiety nie powinny korzystać z suplementów. Wręcz przeciwnie! Ze względu na kobiece uwarunkowania hormonalne, nasze mięśnie rosną wolniej, a tkanka tłuszczowa spala się bardzo niechętnie. Na szczęście pewne procesy jesteśmy w stanie poprawić odpowiednio dobraną suplementacją. Jakie suplementy mogą pomóc kobietom w zrobieniu formy?

  1. Kreatyna– suplement, który obrósł mitami o kolosalnej masie lub mięśniach ze stali. W rzeczywistości są to jedynie hasła reklamowe, które nie mają odzwierciedlenia w rzeczywistości. Działanie tego suplementu polega przede wszystkim ta tym, że przyspiesza on syntezę włókien mięśniowych. Po pierwsze, kreatyna odpowiada za dostarczanie energii do komórek mięśniowych, a także lepsze ich uwodnienie. Po drugie – sprawia, że w mięśniach gromadzona jest większa ilość glikogenu mięśniowego (źródła energii w trakcie wysiłku). Dzięki temu nasze mięśnie pracują lepiej i mają lepsze warunki do regeneracji, a co za tym idzie- możemy szybciej osiągnąć wymarzoną sylwetkę.  

 

  1. Kofeina- w postaci czystej lub jako składnik suplementów spalających tkankę tłuszczową. Kofeina jest jedną z nielicznych substancji o udowodnionym działaniu przyspieszającym przemianę materii. Dodatkowo, kodeina zmniejsza uczucie zmęczenia w trakcie treningu, a także poprawia koncentrację. Przyjęcie odpowiedniej dawki kofeiny przed treningiem zaowocuje więc mocniejszym treningiem, który spali więcej kalorii.

 

  1. Odżywka białkowa–  czyli źródło lekkostrawnego i bardzo dobrze przyswajalnego białka. Kobiety dość często intuicyjnie unikają produktów tłustych i ciężkich dań bogatych w białko. Zamiast tego chętniej opierają swoją dietę na warzywach i owocach, które są ubogie w ten makroskładnik. Z tego względu jest większe prawdopodobieństwo, że nie dostarczają odpowiedniej ilości białka niezbędnego do kształtowania sylwetki i redukcji tkanki tłuszczowej. Odżywka białkowa jest więc świetną alternatywą i urozmaiceniem diety, a dodatkowo daje możliwość tworzenia niepowtarzalnych proteinowych deserów

 

  1. Omega 3– czyli wielonienasycone kwasy tłuszczowe. Wpływają one poprawę odporności, wygaszanie stanów zapalnych, a co za tym idzie- poprawę regeneracji. Drugim argumentem przemawiającym za suplementacją kwasów Omega 3 jest to, że jemy ich po prostu zbyt mało. Głównym ich źródłem w diecie są ryby, owoce morza i wodorosty, które spożywamy raczej sporadycznie. Trzecim jest to, że wielonienasycone kwasy tłuszczowe są niezbędne do prawidłowego kobiecego układu hormonalnego. Warto więc włączyć do codziennej suplementacji kwasy Omega 3!

 

  1. Witamina D3 – czyli składnik, którego niedobór przejawia nawet 90% populacji Polski. Wiąże się to z naszym położeniem geograficznym i małą ekspozycję na promienie słoneczne. Warto wiedzieć, że receptor witaminy D znajduje się w każdej komórce, co oznacza że jest ona prawdopodobnie niezbędna w większości przemian metabolicznych. Odpowiednio wysoki poziom witaminy D może chronić przed „starzeniem się” i rozpadem mięśni! Przeprowadzono badania, w których udowodniono, że witamina D wspomaga kształtowanie masy mięśniowej i siłę mięśni. Biorąc pod uwagę jej szeroki, korzystny wpływ na organizm warto przyjmować ją przynajmniej w okresie od października do kwietnia w dawce 800 do 2000 IU.

Tekst napisała Magdalena Hajkiewicz.

Udostępnij znajomym...Share on Facebook11Share on Google+0

Dodaj komentarz

Your email address will not be published. Required fields are marked *