co-zamiast-miesa

Co jeść zamiast mięsa? Czym zastąpić mięso?

Gdziekolwiek by się nie pojawić, na jakimkolwiek spotkaniu, czy w jakiejkolwiek restauracji coraz częściej spotykamy osoby, które rezygnują ze spożywania mięsa lub drastycznie ograniczają jego udział w swojej diecie. Powodów jest wiele, część z nas decyduje się na ten krok z przyczyn etycznych, ale istnieje również grono ludzi, którzy widzą w tym sens zdrowotny. Żyjemy w dobie skrajnie przetworzonej żywności w tym wysoko przetworzonego mięsa. Nikt z nas nie ma wątpliwości, że przetworzone produkty mięsne serwowane w marketach nie wpływają korzystnie na nasze zdrowie. Regularna konsumpcja tej grupy produktów, skutkuje wieloma zaburzeniami metabolicznymi. Dowiedziono również, że wysokie spożycie czerwonego, przetworzonego mięsa może przyczyniać się do powstawania nowotworów. Nie namawiamy nikogo do kompletnej rezygnacji z potraw mięsnych, gdyż ta droga także nie jest optymalna w zachowaniu zdrowia. Jeśli decydujesz się jednak na produkty mięsne postaw na ich jakość kosztem ilości. Wśród osób świadomych i wyedukowanych w zakresie dietetyki przybywa tych, u których udział produktów roślinnych w diecie stale wzrasta. Wiele badań pokazuje, że diety bogate w rośliny przyczyniają się do poprawy stanu zdrowia, co wpływa także na długowieczność. 

Co jeśli uwielbiamy jeść mięso? 

Jak już wspomniałam wcześniej, nie musisz rezygnować całkowicie z mięsa, ale postaraj się je ograniczyć. Istnieje wiele zdrowych zamienników, które imitują mięso oraz dostarczają wielu wartościowych składników do naszej diety. Doskonałym przykładem mogą być VEGE BURGERY, które stają się coraz bardziej dostępne. Na jakich surowcach bazują tego typu produkty? Najcześciej bazą jest jagła lub orkisz. Oprócz tego w skład wchodzą m.in. białko roślinne, suszone warzywa i przyprawy. Z tego typu gotowych mas z łatwością uformujesz kształtne kotleciki, które szybko usmażysz na patelni lub wrzucisz na grill na swoim ogródku. Nie musisz być ekspertem kulinarnych, ani szefem kuchni. Uwierz, że bez problemu przygotujesz je sam. Marka ALLNUTRITION oferuje obecnie dwa rodzaje VEGE BURGERÓW. Vege burger oparty na mące jaglanej oraz Vege burger oparty na mące orkiszowej. Produkty różnią się od siebie smakiem, dlatego warto wypróbować oba, co wpłynie też na urozmaicenie naszej diety. 

O czym należy pamiętać w dietach roślinnych? 

Przeciwnicy diet roślinnych zarzucają tego typu strategiom dietetycznym, iż są ubogie w dobrej jakości białko. To prawda, że białko roślinne ustępuje nieco białku pochodzenia zwierzęcego. Natomiast problem na którym należy się skoncentrować i który jest podnoszony przez ekspertów odżywiania jest brak kompletu aminokwasów w roślinnych źródłach białka. Jak radzić sobie z tym problemem? Zadbaj by Twoja dieta była różnorodna. Nie bazuj na schematach. Nie zapominaj o produktach z mleka, wykorzystuj jaja, jeśli włączysz te produkty do diety roślinnej nie musisz obawiać się o niedobory żywieniowe i swój stan zdrowia. Rezygnując z mięsa lub obniżając jego udział w diecie nadal możesz cieszyć się świetnym smakiem swoich dań, a przy tym odnosić korzyści zdrowotne. VEGE BURGER z pewnością ułatwi Ci tą podróż

Udostępnij znajomym...Share on Facebook
Facebook
0
0

Dodaj komentarz

Your email address will not be published. Required fields are marked *