Artykuły

Jaka beta-alanina jest najlepsza?

W celu zwiększenia poziomu energii i wydajności podczas treningu wiele osób korzysta z suplementów przedtreningowych. W ich skład bardzo często wchodzi beta-alanina.

Co powinieneś o niej wiedzieć? Czy warto ją suplementować? Jaka beta-alanina jest najlepsza?

Co warto wiedzieć o beta-alaninie?

Beta-alanina należy do aminokwasów endogennych, czyli takich, które nasz organizm jest w stanie sam wytwarzać. Mimo tego, że beta-alanina nie jest wykorzystywana do syntezy białek, jest niezwykle skutecznym suplementem zarówno w sportach sylwetkowych, jak i wytrzymałościowych. Dlaczego tak się dzieje? Beta-alanina wraz z histydyną wpływa na zwiększenie wysycenia mięśni karnozyną. Karnozyna z kolei zmniejsza gromadzenie się kwasu mlekowego w mięśniach podczas ćwiczeń, a to prowadzi do poprawy wyników sportowych.

Jak suplementować beta-alaninę?

Zalecana dawka beta-alaniny wynosi 3-6 g. Beta-alaninę należy przyjmować codziennie, również w dni nietreningowe, w cyklach trwających od 8 do 12 tygodni. Dzienną dawkę warto podzielić na 2-3 mniejsze porcje i przyjmować wraz z posiłkami. Dzięki temu osiągniemy większe wysycenie mięśni karnozyną, a ta (jak wspomniałam wyżej) zmniejsza gromadzenie się kwasu mlekowego w mięśniach, co pozwala na dłuższe i efektywniejsze wykonywanie ćwiczeń, a także zmniejszenie ogólnego poziomu zmęczenia.

Wyniki badań naukowych potwierdzają, że beta-alanina wpływa na poprawę ogólnego stanu zdrowia oraz efektywność treningów. Dla lepszych efektów warto łączyć beta-alaninę z kreatyną.

Czy badania potwierdzają skuteczność beta-alaniny?

Jak pokazują badania, suplementacja beta-alaniną podnosi poziom karnozyny w mięśniach nawet o 80%. Dzięki temu suplementacja beta-alaniną przyczynia się do powstawania mniejszych „zakwasów” i mniejszego zmęczenia w czasie treningu. To wszystko powoduje, że możesz „udźwignąć” większą objętość treningową. Dodatkowo, beta-alanina jest przeciwutleniaczem, więc opóźnia także proces starzenia się organizmu.

Czy występują skutki uboczne?

Suplementacja beta-alaniną może powodować parestezje. Jest to uczucie „mrowienia” w dłoniach i stopach oraz na twarzy. Im wyższa dawka beta-alaniny, tym większa szansa na odczuwanie charakterystycznego „mrowienia”. Parestezja nie jest w żaden sposób szkodliwa dla zdrowia.

Jaka beta-alanina jest najlepsza?

Na rynku suplementów obecnie dostępna i warta uwagi jest tylko jedna forma beta-alaniny. Oczywiście możesz kupić ją w postaci tabletek, bezsmakowego proszku oraz w wersji smakowej. My polecamy wersję smakową, dodaną do wody wraz z kreatyną i cytruliną.

Co warto zapamiętać?

Beta-alanina zwiększa poziom wysycenia mięśni karnozyną, dzięki czemu zmniejsza ogólny poziom zmęczenia.

Zalecana dzienna dawka wynosi 3-6 g. Beta-alaninę przyjmujemy codziennie, również w dni nietreningowe. Najlepsze efekty przynosi połączenie przyjmowania beta-alaniny wraz z kreatyną.

Źródła:

Tags

ALLNUTRITION

Bez względu czy siłownia jest Twoim drugim domem, czy dopiero zaczynasz swoją przygodę, marka Allnutrition spełni wszystkie Twoje oczekiwania. Każdy produkt musi być odpowiedzią na konkretne potrzeby klientów.

Może Ciebie zainteresować

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Back to top button
Close