Artykuły

Jaki spalacz tłuszczu dla początkujących wybrać?

Otyłość i nadwaga to jedne z największych i plag dzisiejszych czasów. Niestety nadwagę ma już trzech na pięciu dorosłych Polaków. Na szczęście wzrasta świadomość społeczeństwa na temat zasad zdrowego żywienia i aktywności fizycznej oraz zagrożeń wynikających z nadmiernej masy ciała.

Coraz więcej osób podejmuje walkę ze zbędnymi kilogramami. Wśród ludzi dążących do zgrabnej sylwetki, można znaleźć również osoby z prawidłową masą ciała, którym zależy na obniżeniu procentowego udziału tkanki tłuszczowej.

Rozwiązanie: dieta, trening, suplementacja

Walka ze zbędnymi kilogramami w pierwszej kolejności musi opierać się o dietę redukcyjną. Polega ona na tym, że wprowadzany jest jadłospis, którego wartość energetyczna jest niższa, niż wynika to z zapotrzebowania organizmu. Czyli takie osoby jedzą mniej, niż organizm potrzebuje. Drugim ważnym elementem jest aktywność fizyczna, która wpływa na modelowanie sylwetki i sprawia, że spalamy więcej kalorii. Trzecim elementem, który jest stosowany przez osoby walczące ze zbędną tkanką tłuszczową to suplementy.

Najczęściej stosowane są:

Jak działają spalacze tłuszczu?

Ta grupa produktów jest ściśle stworzona w celu wpłynięcia na procesy w organizmie, które przyczyniają się do redukcji masy ciała poprzez utratę tkanki tłuszczowej. Przestaszewskim dochodzi do wzmocnienia procesu lipolizy, czyli uwalniania kwasów tłuszczowych z komórek tłuszczowych. Wolne kwasy tłuszczowe ulegają spaleniu, a komórka tłuszczowa zmniejsza swoja objętość. Wpływają na uczucie łaknienia, poprzez hamowanie głodu, dzięki czemu łatwiej przestrzegana jest dieta. Wpływają na termogenezę, czyli proces, który polega na wytworzeniu ciepła w celu utrzymania odpowiedniej temperatury ciała. Wiele preparatów posiada stymulanty, które dodają energii, co sprawia, że osoby w trakcie procesu redukcji masy ciała mają więcej sił i chęci do aktywności.

Spalacze tkanki tłuszczowej to często wieloskładnikowe preparaty oparte o wyciągi ziołowe, witaminy, pierwiastki i substancje aktywne. Jak wybrać najlepszy spalacz na sam początek?

Przede wszystkim musimy zrobić dokładny rachunek sumienia i przemyśleć, w czym taki preparat ma nam pomóc i czy ze strony naszego organizmu są jakieś przeciwwskazania medyczne np. nadciśnienie, czy choroby układu sercowo-naczyniowego do stosowania preparatu opartego o substancje pobudzające np. kofeinę.

Wiele fat burnerów zawiera w swoim składzie kofeinę, która pobudza, dodaje energii i wpływa na termogenezę organizmu. Jednak nie jest wskazana w większej ilości u osób, które zmagają się z chorobami układu sercowo-naczyniowego.

Jak wybrać dobry spalacz?

Szukając suplementu, musimy zawsze zaczynać od preparatów o delikatnym składzie i z mniejszą ilością stymulantów, jak kofeina, guarana, synefryna. Jeśli jesteśmy osobami, które piją mało kawy, nie potrzebują na co dzień napojów energetycznych, skupiamy się na preparatach, w których ilość kofeiny jest niewysoka, czyli do 100 mg kofeiny w porcji dobowej (nie mylić z ilością w 1 kaps!). Jeśli jesteśmy miłośnikami kawy pitej codziennie, musimy mieć na uwadze, że w tym wypady ograniczamy ilość napojów zawierających substancje pobudzające.

Osoby, które unikają kawy i nie potrzebują pobudzenia, mogą sięgać po preparaty, które oparte są o np. karnitynę, chrom, piperynę czy gracie cambogia.

Jak brać spalacz tłuszczu?

Zazwyczaj dawka dobowa preparatów, których zadaniem jest spalenie tkanki tłuszczowej, rozłożona jest na kilka mniejszych porcji. Najczęściej producenci sugerują spożycie 1 do 2 kaps w 2-3 porcjach w ciągu doby. Jednak nigdy nie zaczynamy stosowania suplementu od maksymalnej ilości tabletek. Zawsze wprowadzamy stopniowo spalacz tkanki tłuszczowej. W przypadku np. preparatu z zalecaną dawką 4 caps na dobę proponowałabym pierwszego dnia zacząć od 1 caps, drugiego dnia 2 caps, ale jako porcja poranna 1 kaps i popołudniowa 1 cap (około 6-8 h po dawce porannej). Jeśli okazuje się, że dawka 2 kaps z 4 jest dla nas optymalna, możemy przez 2-3 dni opierać się o takie dawkowanie i dopiero po czasie wprowadzić kolejną kapsułkę i stopniowo przejść do dawki sugerowanej przez producenta.

Zaczynając przygodę ze spalaczami tkanki tłuszczowej, zawsze zaczynajmy od preparatów z delikatniejszym składem i  z mniejszą ilością substancji pobudzających. Nie sięgajmy na starcie po najmocniejsze fat burnery, gdyż nie musi to oznaczać szybszych efektów.

Tagi

Anna Zięba

Od wielu lat współpracuje z zawodnikami, trenerami. Układam indywidualne plany dietetyczne i treningowe na PoTreningu. Moja specjalizacja to dietetyka, trening i suplementacja.

Może Ciebie zainteresować

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przeczytaj również
Zamknij
Back to top button
Close