magnez

Niedobory magnezu – jak je uzupełnić?

Niedobory magnezu występują bardzo często, zwłaszcza u osób aktywnych fizycznie. Możesz mieć niedobór tego niezbędnego minerału, nawet o tym nie wiedząc. Wiele badań wykazuje, że prawie połowa społeczeństwa nie dostarcza odpowiedniej ilości magnezu w swojej diecie. Jest to bardzo ważne, ponieważ magnez odgrywa kluczową rolę w ponad 300 reakcjach chemicznych w organizmie, w tym mózgu, sercu i zdrowiu.

To wapń uznawany jest za najważniejszy minerał dla kości, ale magnez jest również niezbędny dla ich zdrowia. Magnez pomaga również przekształcać witaminę D w jej aktywną formę. Jedno z badań wykazało, że kiedy kobiety po menopauzie stosowały przez dwa lata suplementację magnezem, gęstość ich kości wzrosła od 1-8%. Jak to możliwe? 60% magnezu w Twoim ciele znajduje się właśnie w Twoich kościach.

Skąd wiedzieć że brakuje mi magnezu? Większość osób z łagodnym niedoborem magnezu nie ma żadnych konkretnych objawów. Dopiero kiedy niedobór jest bardzo wysoki pojawiają się objawy, między innymi takie jak drżenie, zaparcia, drgawki, osłabienie mięśni, nieregularny rytm serca.

Jak zwiększyć poziom magnezu w diecie?

Oczywiście najlepiej korzystać ze źródeł żywieniowych, jeśli nie jest to w pełni możliwe, warto sięgnąć po suplementy diety. Niżej przedstawię Ci naturalne produkty, które zawierają dużą ilość magnezu.

  • Orzechy, w szczególności migdały i orzechy nerkowca
  • Awokado
  • Rośliny strączkowe
  • Całe ziarna i nasiona
  • Jarmuż
  • Szpinak
  • Pestki dyni

Jak widać dostarczenie większej ilości magnezu z samej diety i pokarmów ogólnodostępnych jest możliwe. Jednak przetworzona żywność traci dużą zawartość tego cennego minerału. Świetnym przykładem jest mąka pełnego ziarna pszenicy, która traci ponad 85% magnezu podczas rafinacji czyli oczyszczania w celu uzyskania białej mąki.

Suplementacja

Jaki magnez najlepiej wybrać? Największa przyswajalność posiadają preparaty oparte na chelatach lub też cytrynian magnezu, są one wykorzystywane przez nasz organizm w dużo większym procencie w porównaniu z pozostałymi preparatami opartymi na tlenkach czy też mleczanach. Ilość magnezu, jaką możemy przyjąć z suplementu diety, to ok 500 mg, doskonałym wsparciem może być suplement MGB6 SHOT, który zawiera 375mg magnezu w porcji.

Podsumowanie

Niestety niedobór magnezu dotyczy większości z nas. Jeśli odczuwasz skutki niedoboru magnezu warto sprawdzić jego poziom poprzez badania krwi. W przypadku wystąpienia sporego niedoboru tego cennego pierwiastka, warto uzupełnić swoją dietę w produkty o wysokiej ilości magnezu oraz wspierać się dodatkową suplementacją.

Udostępnij znajomym...Share on Facebook
Facebook
0
0

Dodaj komentarz

Your email address will not be published. Required fields are marked *