Artykuły

Najlepsza berberyna – jaką berberynę wybrać?

Zanim odpowiemy jak świadomie wybrać najlepszy dla mnie suplement zawierający berberynę, w największym skrócie, przyjrzyjmy się temu: czym jest berberyna, komu można ją polecić i jak ją przyjmować. 

Czym jest berberyna?

Jest związkiem aktywnym, który różni producenci suplementów pozyskują z różnych roślin. Początków stosowania berberyny u ludzi możemy poszukiwać na Dalekim Wschodzie, gdzie ma swoje ugruntowane miejsce w tradycyjnej medycynie chińskiej. 

Jak widzimy, nie jest to nic nowego… 

Być może nowym będą wielorakie zastosowania berberyny, gdyż świat nauki dostarcza nam w ostatnich latach coraz więcej jej pozytywnych zastosowań. 

Na co i  komu można polecić berberynę?

Przede wszystkim osobom borykających się z nadmiernym poziomem cukru we krwi, czyli osobom cierpiącym na cukrzycę typu drugiego, oczywiście po konsultacji z lekarzem prowadzącym – jest to jednostka chorobowa, oraz osoby o zmniejszonej wrażliwości tkanek na działanie insuliny. W badaniach sprawdzających zastosowanie berberyny wykazuje się działanie zbliżone do leków stosowanych w tradycyjnej medycynie. 

Kolejną grupą osób, która może czerpać korzyści z suplementacji berberyną, mogą być osoby o podwyższonym poziomy trójglicerydów, podwyższonym poziomie cholesterolu LDL oraz zbyt niskim poziomie HDL. Tego typu objawy często wiązane są z możliwym rozwojem chorób układu sercowo-naczyniowego. Jeśli na panelu z badania swojej krwi zauważasz takie niepokojące sygnały, po pierwsze skonsultuj to z lekarzem. A gdy już tam będziesz, porozmawiaj z nim o możliwości włączenia do swojej diety berberyny.

Osoby z podwyższonym ciśnieniem krwi również mogą sprawdzić (znów po konsultacji z lekarzem – nie możemy, podobnie jak w przypadku poziomu cukru we krwi, robić tego na własną rękę, gdyż zbytnie obniżenie i ciśnienia krwi, i poziomu cukru może być bardzo niebezpieczne) to, o czym donoszą naukowcy w swoich badaniach, czyli o zdolności berberyny do obniżenia poziomu ciśnienia krwi. 

Jeżeli nie cierpisz, że na żadne z ww. dolegliwości, być może zachętą do sprawdzenia działania berberyny na sobie, będzie zdolność do wspomagania procesów utraty tkanki tłuszczowej. A przecież któż z nas, nie pragnie wyglądać atrakcyjniej…

A jak należy stosować berberynę?

W badaniach najczęściej możemy znaleźć dawkowanie rzędu 900 – 2000 mg, które podawane jest pacjentom w 3-4 dawkach dziennych. Również długość stosowania berberyny w badaniach jest dość rozległa. Spotkamy badania, które kończyły się po dwóch miesiącach oraz takie, które trwały nawet 2 lata. 

Najlepsza berberyna – jaką berberynę wybrać?

Producenci pozyskują berberynę z różnych roślin. Sam proces uzyskiwania berberyny może również różnić się między jednym producentem a drugim. Najczęściej jednak spotykamy suplementy zawierające chlorowodorek berberyny – berberyna HCL. Nie bez powodu. Prezentuje on bowiem znakomity przelicznik: korzyści/cena. 

Jeżeli dbasz o swoje zdrowie i widzisz zastosowanie w swojej suplementacji dla berberyny, możesz śmiało sięgać po berberynę HCL.

Tagi

Zbyszko Tarczewski

Twórca i Redaktor Naczelny magazynów: polski - Perfect Body i międzynarodowy - Perfect Body Elite. Autor ponad 350. artykułów z dziedziny fitness, zdrowia, sportów sylwetkowych i siłowych, diety oraz suplementacji. Recenzent wszystkim wydawanych artykułów w ww. magazynach.

Może Ciebie zainteresować

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przeczytaj również
Zamknij
Back to top button
Close