Blog

Zalety stosowania witaminy D

Badania wyraźnie sugerują, że nawet 90% populacji naszego kraju może mieć niedobór witaminy D. Wiąże się to z naszym położeniem geograficznym i małą ekspozycją na promienie słoneczne. Zaleca się, aby w okresie od października do kwietnia suplementować od 800 do 2000 jednostek międzynarodowych witaminy, z czego zwykle preferowana jest jednak ta wyższa dawka. Dlaczego witamina D jest tak ważna?

GDZIE ZNAJDZIEMY WITAMINĘ D?

Witamina D występuje w organizmie w dwóch formach: D2 (ergokalcyferol), która jest dostarczana wraz z pokarmem i D3 (cholekalcyferol), która powstaje pod wpływem promieni słonecznych z obecnego w organizmie cholesterolu. Źródła pokarmowe witaminy D to jajka, pełne mleko i produkty mleczne, oleje roślinne, wątroba, sery dojrzewające. Niestety zawartość witaminy D w powyższych pokarmach jest dość niska, stąd największe znaczenie w zapewnieniu odpowiedniego poziomu witaminy D ma ekspozycja na słońce i suplementacja.

MOCNE KOŚCI I ZĘBY

Najpopularniejszym działaniem witaminy D jest wzmocnienie kości i zębów. Dzieje się to za sprawą tego, że witamina D zwiększa wchłanianie wapnia z przewodu pokarmowego, który następnie jest rozsyłany do całego naszego organizmu, a w szczególności do kości i zębów. Kolejnym mechanizmem działania witaminy D jest zwiększenie ilości komórek kościotwórczych (naprawiających kość). Niedobór witaminy D prowadzi do osłabienia, a w późniejszych stadiach do uszkodzeń kości.

SILNE MIĘŚNIE

Odpowiednio wysoki poziom witaminy D może chronić przed „starzeniem się” i rozpadem mięśni. Przeprowadzono badania, w których udowodniono, że witamina D wspomaga rozwój masy mięśniowej i siłę mięśni zarówno u osób młodych jak i starszych. Jedynym warunkiem uzyskania dobrych wyników jest to, że suplementacja musi trwać minimum trzy miesiące, a najlepsze wyniki uzyskiwano po upływie pół roku. Dodatkowym atutem witaminy D jest również to, że korzystnie wpływa na gospodarkę insulinową i produkcję testosteronu u mężczyzn, co pośrednio również korzystnie wpływa na budowanie mięśni.

PODSUMOWANIE

Witamina D jest niewątpliwie bardzo ważnym składnikiem w naszej diecie, który w różny sposób może przyczynić się na poprawę wyników sportowych, zdrowie i samopoczucie. Ze względu na niską dostępność tej witaminy w okresie od października do kwietnia, należy wprowadzić dodatkową suplementację, aby nie narażać się na negatywne skutki jej niskiego poziomu w organizmie.

Dzisiejszy wpis przygotowała nasza ambasadorka – Magdalena Hajkiewicz.

Tagi

ALLNUTRITION

Bez względu czy siłownia jest Twoim drugim domem, czy dopiero zaczynasz swoją przygodę, marka Allnutrition spełni wszystkie Twoje oczekiwania. Każdy produkt musi być odpowiedzią na konkretne potrzeby klientów.

Może Ciebie zainteresować

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przeczytaj również
Zamknij
Back to top button
Close