Artykuły

Czy można zrobić formę na lato w miesiąc?

Każdego roku pod koniec okresu wiosennego następuje gwałtowna zmiana nastawienia i paniczna czasem chęć poprawy swojego zdrowia i sylwetki. Do okresu letniego i wakacji pozostaje już niewiele czasu i trzeba zrobić co w naszej mocy, aby poprawić swój wygląd do tego czasu. Czy jest to możliwe do zrobienia w tak krótkim czasie, jak miesiąc?

Robienie formy – ile to trwa?

Praktykowanie zasad zdrowego stylu życia poprzez pilnowanie właściwego odżywiania, regularnej aktywności fizycznej i prowadzenie indywidualnej suplementacji z odpowiednią regeneracją to praktycznie zmiany dotyczące całego życia. Ciężko jest jednoznacznie określić, ile trwa zrobienie przysłowiowej formy, ponieważ dla każdej osoby jest to pojęcie indywidualne. Niektórym zależy głównie na schudnięciu, innym natomiast na całkowitej zmianie sylwetki. Dużo więc zależy od tego, jak postrzegamy zrobienie formy.

W praktyce okazuje się, że wdrożenie i czasem nawet rygorystyczne trzymanie i praktykowanie zasad zdrowego stylu życia wprowadzonych na początku roku może dać niezłe rezultaty w ciągu 6 miesięcy, co wprowadza już zauważalne zmiany w sylwetce i samopoczuciu. Dużo natomiast zależy od tego, czy na etapie rozpoczynania przygody z siłownią i właściwym odżywianiem dana osoba miała sporą nadwagę, czy może niewiele jej brakowało do realizacji założonego celu. Oczywiście zdecydowanie szybciej zamierzony efekt osiągnie osoba, która nie ma znaczącej nadwagi i problemów zdrowotnych, oraz ma podstawową znajomość techniki wykonywania poszczególnych ćwiczeń siłowych.

Idealna sylwetka na lato

Forma na lato – czy można ją zrobić w miesiąc? 

W zdecydowanej większości przypadków jest to praktycznie niemożliwe. 1 miesiąc jest swego rodzaju weryfikatorem, który pomaga w zaznajomieniu z prawidłowymi zasadami żywienia i regularnością treningów, nie mówiąc już nawet o samej technice wykonywania ćwiczeń.

Można oczywiście spróbować drastycznych metod związanych z bardzo dużym ucięciem spożywanych kalorii i bardzo dużą regularnością intensywnych sesji treningowych, co na samym początku może dać gwałtowny efekt w postaci szybkiego tempa odchudzania oraz zmian w sylwetce, natomiast konsekwencje zdrowotne takich działań, mogą szybko odbić się na naszym organizmie, stąd też w większości przypadków taka gra nie jest warta ryzyka.

Spalacz tłuszczu bez stymulantów – doskonałe wsparcie podczas ochudzania!

Jak zrobić formę na lato? 

Aby skutecznie zmienić swoją sylwetkę i nawyki zdrowotne, należy odpowiednio wcześniej wdrożyć właściwe działania prowadzące do regularności w zmodyfikowanym i wprowadzonym przez nas stylu życia. Przeciętny czas na zrobienie formy określa się na 6 miesięcy, stąd też wraz z rozpoczęciem nowego roku można spróbować wprowadzić trwałe zmiany w nawykach, aby niedługo potem cieszyć się zadowalającą sylwetką i samopoczuciem.

Warto pamiętać, że nawet jeśli do lata i wakacji został tylko 1 miesiąc, warto podjąć wyzwanie zmiany swojego stylu życia, aby móc skutecznie wprowadzić regularność podejmowanych działań prozdrowotnych i w przeciągu następnych miesięcy cieszyć się samym procesem kształtowania zdrowia swojego organizmu. Mogą w tym oczywiście pomóc odpowiednia dieta, ćwiczenia oraz suplementacja diety.

W przypadku braku czasu na pozyskiwanie informacji odnośnie całego procesu dobrym pomysłem będzie skorzystanie z usług trenera personalnego, który nauczy nas odpowiedniej techniki ćwiczeń i pomoże w edukacji w zakresie prawidłowego stylu życia. Ponadto, jeśli nie dokuczają nam inne problemy zdrowotne, można trenera personalnego poprosić o ułożenie indywidualnej diety, która pomoże Ci osiągnąć Twoje cele sylwetkowo-zdrowotne.

Można także skorzystać z pomocy dietetyka, który jest w stanie dopasować odpowiedni rodzaj diety względem ewentualnie występujących zaburzeń metabolicznych, które mogą w pewien sposób wpływać na prowadzony styl życia. Bardzo popularne i niewygórowane cenowo są plany dietetyczne i treningowe on-line. Oferują one często nieograniczone konsultacje w bardzo niskim cenowo abonamencie.

Mateusz Jagielski-Szczypik

Dietetyk kliniczny z elementami dietetyki sportowej oraz trener przygotowania motorycznego, specjalizuję się w żywieniu i treningu w zaburzeniach hormonalnych, głównie w chorobach Hashimoto i chorobach tarczycy. Autor licznych artykułów w tematyce dietetyki i suplementacji. Na co dzień pomagam osobom odzyskać zdrowie poprzez dietę i odpowiednio przygotowany trening. Prowadzę również treningi motoryczne z dziećmi, by niwelować nieprawidłowe wzorce ruchowe i postawę.

Może Ciebie zainteresować

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button
Close