Witamina C odporność w shotach

Jak mówią, kwiecień i wiosna przeplata trochę zimy, trochę lata, dlatego warto zadbać o swoją odporność. O tym, że sama witamina C przyczynia się do poprawy zdrowia wie większość z nas. Dostarczenie odpowiedniej ilości witaminy C jest ważne dla Twojego zdrowia i układu odpornościowego. Nie zawsze wyleczy Cię z poważnego przeziębienia, ale niejednokrotnie uchroni Cie przed infekcjami wirusowymi i grypą. 
Witamina C, znana również jako kwas askorbinowy, powszechna od kilkudziesięciu lat w medycynie, jest jedną z najpopularniejszych witamin wspierających odporność organizmu. Dodatkowo witamina C wspiera wiele istotnych funkcji w Twoim organizmie m.in. wspiera syntezę kolagenu dla zdrowej skóry i stawów pomaga zwalczyć stres oksydacyjny przyspiesza gojenie ran jest pomocna również w procesie powstawania karnityny, ważnego składnika komórkowego, którego celem jest przekształcanie tłuszczu w energięzwiększa wchłanianie żelaza z pokarmów pochodzenia roślinnego

Czy można mieć niedobór witaminy C?

 Dowiedziono, że niedobór witaminy C dotyczy blisko 15% populacji. Najprawdopodobniej osoby z niedoborem nie spożywają owoców i warzyw, które są najbardziej zasobne w tę witaminę. Pewnego rodzaju nawyki, styl życia i problemy zdrowotne zwiększają zapotrzebowanie ludzkiego organizmu na witaminę C. Przykładowo, osoby palące mają znacznie mniejszy poziom witaminy C w organizmie niż osoby niepalące. Stres, kontuzje również zwiększają zapotrzebowanie na witaminę C. 

Witamina C w sporcie

Wiemy, że witamina C zwiększa zdolność antyoksydacyjną organizmu po wysiłku fizycznym, ułatwiając proces regeneracji. Witamina C łagodzi także wzrost markerów stresu w organizmie spowodowanego ćwiczeniami. Pamiętajmy, że witamina C pomaga w utrzymaniu skutecznie funkcjonującego układu odpornościowego, co ma ogromne znaczenia w przypadku długotrwałego obciążenia organizmu wysiłkiem fizycznym np. ciężką pracą czy treningiem. Dlatego w okresach zmiennej pogody, kiedy to nasze organizmy są bardziej podatne na infekcje wirusowe, witamina C okazuje się niezwykle ważna.

Jak uzyskać odpowiednią ilość witaminy C?

Jeśli codzienne spożywasz sporą porcję owoców takich jak truskawki, pomarańcze, ananasy, mango, kiwi, porzeczki lub jagody, to nie musisz się martwić o swoje zapotrzebowanie na tę witaminę. Filiżanka truskawek zawiera 85 miligramów witaminy C. Cała reszta owoców i warzyw również zawiera niewielkie ilości witaminy C. Musisz jednak pamiętać, że proces obróbki termicznej znacząco obniża zawartości witaminy C w warzywach. Dlatego lepszym źródłem witaminy C, okazuje się owoc, którego zazwyczaj nie gotujesz. Jeśli jesteś osobą bardzo aktywną i ciężko trenujesz, Twoje zapotrzebowanie na witaminę C również jest większe. Od jakiegoś czasu wielu ekspertów sugeruje wielogramową suplementację witaminą C w celu zwiększenia odporności na infekcje. Dlatego na rynku znajdziemy preparaty, które w swoim składzie zawierają powyżej 1000 mg, a nawet 2000 mg witaminy C na porcję. Nie każdy jest fanem spożywania dużej ilości kapsułek i tabletek, dlatego marka ALLNUTRITION oferuje produkt w formie wygodnego shot’a o przepysznym wyjątkowym smaku. Poręczną, małą buteleczkę, możesz zabrać ze sobą wszędzie, co nie utrudni Ci przemieszczania się. 

Podsumowanie 

Witamina C jest niezwykle ważny elementem naszej diety jak i suplementacji. Jeśli jesteś osobą aktywną fizycznie i ciężko trenujesz, powinieneś zadbać o nieco większe spożycie tej witaminy. Witamina C jest podstawową substancją, która powinna znajdować się w Twojej codziennej suplementacji. Warto również zaznaczyć, że duża dawka witaminy C nie powoduje żadnych skutków ubocznych, a jej ewentualny nadmiar zostanie usunięty z naszego organizmu razem z moczem. 

Udostępnij znajomym...Share on Facebook
Facebook
0
0

Dodaj komentarz

Your email address will not be published. Required fields are marked *