Artykuły

Ile można przybrać na masie po gainerze? 

Gainer to typ odżywki, który w swoim składzie zawiera węglowodany złożone oraz proste, a także białko w postaci aminokwasów. Gainer służy głównie jako preparat wspomagający uzupełnienie kalorii w diecie i jest niezwykle pomocny przy okresie budowania masy mięśniowej. Zawiera on w porcji określoną ilość kalorii, która ułatwia proces budowania masy mięśniowej. Ile jednak można przybrać masy po stosowaniu odżywki typu gainer?

Po co stosuje się gainery? 

Gainer jest środkiem zawierającym określony stosunek białka względem węglowodanów. Wynosi 1:4 na korzyść tych drugich. Oznacza to, że gainer jest określany jako odżywka węglowodanowo-białkowa. Gainery stosuje się w celu ułatwienia uzyskania dodatniego bilansu kalorycznego, który gwarantuje przybieranie masy ciała oraz masy mięśniowej. Oczywiście, żeby nabrać odpowiednio masy mięśniowej, należy wprowadzić odpowiedni dla danej osoby rodzaj treningu siłowego.

Gainery są pomocną odżywką wspomagającą przybieranie na wadze. Mogą być one użyte jako mobilna przekąska w momencie, gdy ktoś nie ma czasu na przygotowanie klasycznego posiłku w formie stałej. Mogą być one przydatne zarówno przed treningiem, jak i po nim w zależności od wspomnianej dyspozycji czasem.

Ile można przybrać na masie stosując gainer? 

Najważniejszym elementem definiującym przybieranie na masie mięśniowej jest stosunek masy ciała względem masy mięśniowej. Stosując gainer trzeba mieć na uwadze to, ile kalorii się spożywa w dany dzień oraz jak często korzysta się z tego typu odżywek. Chcąc przybrać na masie w szybkim tempie, możliwe jest nawet przybranie około 10 kg masy ciała w ciągu miesiąca. 

Jednak w takim przypadku zdecydowaną większością tej masy nie będą mięśnie. Oczywiście zanotowany będzie pewien odsetek masy mięśniowej, natomiast nie będzie on tak duży, jak można oczekiwać. Jeśli jednak danej osobie zależy głównie na przytyciu (czasem mogą wystąpić ku temu zalecenia, chociażby wśród osób niedożywionych), można śmiało korzystać z większych ilości porcji gainerów.

GAINER TO DOSKONAŁE ŹRÓDŁO BIAŁKA POKARMOWEGO

Jeśli jednak komuś bardziej zależy na ukształtowaniu masy mięśniowej, przybranie w ciągu miesiąca około 2-3 kg będzie rozsądnym podejściem żywieniowo-treningowym. Dzięki temu można uzyskać jakościowe wypełnienie komórek mięśniowych wodą, spowodować rozrost tkanki mięśniowej i jednocześnie zredukować ryzyko nadmiernej kumulacji wody podskórnej. Dzięki temu mamy pewność, że proces budowania masy mięśniowej stanie się jakościowy i przyniesie wiele satysfakcji.

Innymi słowy, stosując odżywki typu gainer można przybrać na masie różną ilość kilogramów. Przy bardzo regularnym stosowaniu gainerów możliwe jest nawet przybranie 10 kg w ciągu miesiąca. Ważnym jednak czynnikiem jest jakość nabieranej masy i ilość wypracowanej masy mięśniowej.

Jak często można stosować gainery? 

Odżywki typu gainer można stosować bez większych ograniczeń. Warto jednak mieć na uwadze tolerancję poszczególnych preparatów. Trzeba zatem dobrać odpowiedni preparat pod swój organizm, aby gainer nie powodował problemów żołądkowo-jelitowych. Rozsądną dawką dzienną gainera będzie ilość około 2 porcji dziennie. Warto także stosować się do wskazówek umieszczonych na etykiecie danego produktu.

Mateusz Jagielski-Szczypik

Dietetyk kliniczny z elementami dietetyki sportowej oraz trener przygotowania motorycznego, specjalizuję się w żywieniu i treningu w zaburzeniach hormonalnych, głównie w chorobach Hashimoto i chorobach tarczycy. Autor licznych artykułów w tematyce dietetyki i suplementacji. Na co dzień pomagam osobom odzyskać zdrowie poprzez dietę i odpowiednio przygotowany trening. Prowadzę również treningi motoryczne z dziećmi, by niwelować nieprawidłowe wzorce ruchowe i postawę.

Może Ciebie zainteresować

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button
Close