ArtykułyPolecane

Jak schudnąć do sylwestra?

Wiele osób, świadomych trudów, jakie niesie ze sobą okres redukcji, planuje odpowiednio wcześnie cały plan działania. Jest to bardzo dobry i skuteczny pomysł, gdyż racjonalnie przeprowadzona redukcja wagi przyniesie efekty, które będą utrzymywać się nie tylko w Sylwestra, ale również w kolejnych latach.

Mając ponad 100 dni do tej wielkiej imprezy, możemy ocenić, na ile jesteśmy zmuszeni wprowadzić dietę redukcyjną, a w jakim stopniu wystarczą lekkie zmiany w obecnym stylu życia.

Zmiany w odżywianiu

Jeśli zmiany mają być kosmetyczne i mowa tutaj o 3-5 kilogramach, wystarczy wprowadzenie kilku drobnych zmian w codziennych nawykach. Pierwszym z nich jest zadbanie o jakość diety. Nie ma dużego znaczenia czy zjesz 3, czy 5 posiłków dziennie, ważne jednak by jeść mniej niż dotąd i umiarkowanie mniej niż wynosi nasze zapotrzebowanie.

Skuteczna i zdrowa dieta, czyli która?

Dla osób,  które szczególnie stawiają na zdrowie  oraz często pomijają śniadanie, najlepszym rozwiązaniem będzie dieta o nazwie Intermittent fasting.

Po drugie  białko

Skupiamy się na zasadach zdrowego żywienia i zwiększamy lekko poziom białka w diecie, których głównym źródłem są ryby, mięso, jajka, nabiał i rośliny strączkowe.

Ciekawą i smaczną alternatywą dla tych produktów stanowi odżywka proteinowa, która jest lekkostrawna i ma wysoką wartość biologiczną. Jest ona idealna szczególnie po treningowo, gdyż znacząco wpływa na regenerację tkanki mięśniowej. Może ona również stanowić smaczne urozmaicenie diety np. jako uzupełnienie porannej owsianki, czy owocowego koktajlu.

Po drugie tłuszcze 

Kolejnym elementem są tłuszcze, dbamy o jakość produktów, stawiamy na zdrowe źródła jak oliwa z oliwek, olej rzepakowy, awokado. Ograniczone powinny być tłuszcze nasycone.

Po trzecie węglowodany

Węglowodany wkomponowane w dietę powinny mieć niski ładunek glikemiczny i być mało przetworzone np. kasze gruboziarniste, płatki owsiane, razowe pieczywo, brązowy ryż, ale nie stronimy od owianych niesłusznie złą sławą ziemniaków. Jest to idealny kompan diety redukcyjnej, mają one bardzo wysoki indeks sytości o ile serwujemy je w wersji gotowanej, ale bez tłustego sosu.

Nie obawiaj się słodzików i zamienników cukru

Warto również skorzystać ze zdrowych zamienników cukru np. erytrytolu. Produkt ten, mimo że do złudzenia przypomina sacharozę zarówno pod względem smakowym, jak i wizualnym, jest o wiele zdrowszy. Nie dostarcza on kalorii, nie powoduje wzrostu poziomu cukru we krwi, co jest szczególnie ważne u osób z cukrzycą lub insulinoopornością. Dodatkowo przyczynia się do poprawy higieny jamy ustnej, gdyż nie powoduje powstawania płytki nazębnej i chroni zęby przed próchnicą.

Jak schudnąć co najmniej 5 kg do Sylwestra?

Jeśli nasz cel jest ambitniejszy i chcemy zredukować przynajmniej 5 kg, warto zadbać o poprawne dobranie diety i w tym wypadku wyliczyć już odpowiednią ilość kalorii, gdyż zmiana nawyków może być za małym bodźcem. Dieta redukcyjna musi być oparta o deficyt energetyczny, czyli jemy mniej, niż organizm potrzebuje. By spalić 1 kilogram tkanki tłuszczowej, powinniśmy zjeść mniej o około 7000 kcal( w danym przedziale czasowym). W zależności od stanu zdrowia, celu, poziomu tkanki tłuszczowej deficyt energetyczny może być różny, zazwyczaj przyjmuje się 300-500 kcal, jednak w przypadku osób otyłych bywa, że sięga czasowo nawet 1000 kcal.  Swoje zapotrzebowanie możesz łatwo sprawdzić korzystając z kalkulatora BMR.

Jaki rodzaj treningu najlepiej spala tłuszcz?

Niezależnie jaki mamy cel ,dieta powinna być wsparta odpowiednią aktywnością fizyczną. Najbardziej pożądany jest trening całego ciała tzw. FBW wsparty ćwiczeniami aerobowymi lub interwałami. Jeśli nie mamy dostępu do klubu fitness, możemy zadbać o aktywność w domu, oraz w czasie wolnym od pracy.

Każda forma ruchu jest wskazana niezależnie czy będzie to aerobik, czy 5-kilometrowy spacer zbliża to nas do osiągnięcia celu.

Jak ułatwić i przyspieszyć spalanie tłuszczu?

By przyspieszyć i wzmocnić efekty planu redukcyjnego warto sięgnąć po pomoc w postaci suplementów. Rynek jest bogaty we wszelkiego rodzaju oferty dlatego, każda osoba niezależnie od wieku, aktywności coś dla siebie znajdzie.

Zacznij z umiarem

Najlepiej  znanym  preparatem, który spokojnie może być stosowany przez wszystkich, nawet osoby starsze z  jest l-karnityna. Wspomaga ona transport wolnych kwasów tłuszczowych, dzięki czemu ulegają one spaleniu. Dodatkowo bardzo korzystnie wpływa na poprawę lipidogramu oraz wspomaga układ sercowo naczyniowy. Więc nie tylko wsparcie w redukcji kilogramów, ale i korzyści dla zdrowia.

Kontrola cukru we krwi – niezwykle skuteczna  berberyna 

Dość ciekawym suplementem jest chrom, czy też berberyna. Substancje te wpływają na gospodarkę cukrową. W czasie redukcji pomagają kontrolować łaknienie oraz regulują poziom insuliny.

Bezkompromisowa skuteczność – spalacze typu “Termogeniki”

spalacz tłuszczu redox

Jednak najciekawszą grupą produktów są Termogeniki, czyli tzw. spalacze tkanki tłuszczowej. Nazywamy w ten sposób preparaty, w których znajdziemy zarówno wyciągi ziołowe i stymulanty.

Ich działanie jest kompleksowe, wpływają na:

  • termogenezę, czyli wpływają na wyższy wydatek energetyczny,
  • hamują łaknienie
  • wpływają na lipolizę
  • dodają energii

Sylwester jest coraz bliżej, dlatego nie warto odkładać na później planów związanych z redukcją tkanki tłuszczowej. Rzetelna praca na siłowni, zdrowa dieta każdego dnia przybliżają nas do sukcesu.  

Tagi

Anna Zięba

Od wielu lat współpracuje z zawodnikami, trenerami. Układam indywidualne plany dietetyczne i treningowe na PoTreningu. Moja specjalizacja to dietetyka, trening i suplementacja.

Może Ciebie zainteresować

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Back to top button
Close